Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har sendt seks ændringsbekendtgørelser om normalvedtægter for almene boligorganisationer i høring. Formålet med ændringerne er fremme den digitale kommunikation for den almene boligsektor. Høringsfristen for de seks bekendtgørelser er den 11. september 2019.
Den almene boligsektor anvender i dag ikke den offentlige Digitale Post-løsning, men det forventes, at sektoren i 2021 vil blive tilslutte den nye Digital Post-løsning.
Inden da skal de almene boligorganisationer klargøre sig tilslutningen af den Digital Post-løsningen, og derfor er der behov for at foretage tilpasninger af bekendtgørelserne om normalvedtægterne for almene boligorganisationer.
De seks bekendtgørelser som sendes i høring er:
-Bekendtgørelse nr. 718 af 13. juni 2016 om normalvedtægter for en almen boligorganisation med almene boligafdelinger
-Bekendtgørelse nr. 719 af 13. juni 2016 om normalvedtægter for en almen boligorganisation med almene boligafdelinger og indbetalt garantikapital (garantiorganisation)
-Bekendtgørelse nr. 720 af 13. juni 2016 om normalvedtægter for en selvejende almen ungdomsboliginstitution
-Bekendtgørelse nr. 721 af 13. juni 2016 om normalvedtægter for en selvejende almen ældreboliginstitution
-Bekendtgørelse nr. 1297 af 15. december 2009 om normalvedtægter for en almen administrationsorganisation
-Bekendtgørelse nr. 1298 af 15. december 2009 om normalvedtægter for en almen administrationsorganisation med indbetalt garantikapital (garantiorganisation)
Høringsfristen for bekendtgørelserne er den 11. september 2019.
Vi bruger cookies til at forbedre hjemmesiden og din brugeroplevelse. Læs mere om vores brug af cookies og vores privatlivspolitik.