D. 4/2 2021 udbød Skive Kommune en rammeaftale om indkøb og levering af kontormøbler til samtlige af kommunens enheder og institutioner mv. inden for produktgrupperne hæve-/sænkeborde, opbevaring, kontorstole, mødeborde, mødestole og skærmvægge. JK Office mener bl.a., at den evalueringsmodel for kvalitet, som Skive Kommune har anvendt, var uigennemsigtig og dermed i strid med ligebehandlings- og gennemsigtighedsprincippet samt udbudslovens § 160, idet det ikke fremgik klart, hvilke konkrete forhold kommunen ville tillægge vægt ved evalueringen og at tildelingsbeslutningen ikke indeholder en tilstrækkelig fyldestgørende begrundelse, jf. udbudslovens § 171.
Klagenævnet fandt bl.a., at Skive Kommune har erkendt at de har handlet i strid med ligebehandlings- og gennemsigtighedsprincippet i udbudslovens § 2 samt udbudslovens § 171 ved ikke at have meddelt JK Office en tilstrækkelig fyldestgørende begrundelse i tildelingsbeslutningen. Resterende påstande tages ikke til følge og efter sagens udfald skal JK Office betale 35.000 kr. i sagsomkostninger til Skive Kommune.
Vi bruger cookies til at forbedre hjemmesiden og din brugeroplevelse. Læs mere om vores brug af cookies og vores privatlivspolitik.