Geopolitiske spændinger, klimaændringer og pandemirelaterede forstyrrelser har udfordret forsyningskæderne de seneste par år. Indkøbere i både offentlige og private virksomheder står hver dag over for udfordringer, som kræver nye tiltag, løsninger og kompetencer. En af løsningerne er et større fokus på Category Management.
Hvad dækker Category Management egentlig over? Og hvorfor er det en god idé at få indsigt i kategoristyring og -udvikling på indkøbsområdet?
Det kan du læse lidt om herunder (se også faktaarket ‘Hvad er Category Management?’ nederst på siden):
Definition: Category Management er en strategisk tilgang til indkøb og forsyning, hvor varer og tjenester kategoriseres for at optimere kvalitet, omkostninger og leveringstid.
Mål: At forbedre virksomhedens indkøbsstrategi ved at fokusere på specifikke produktkategorier for at opnå bedre priser, kvalitet og service.
Proces: Inkluderer markedsanalyse, leverandørvurdering, produktudvælgelse, forhandling, kontraktstyring og løbende præstationsevaluering.
Fordele: Forbedret effektivitet og omkostningsbesparelser, stærkere leverandørrelationer, bedre risikostyring og øget konkurrenceevne.
6 intensive kursusdage!
OBS: Der er “Tilmeld 3 personer, betal kun for 2”-rabat – indtil 6 uger før!
… Og kurserne der indgår, kan også tages enkeltvis.
CERTIFICERING I CATEGORY MANAGEMENT
Vi bruger cookies til at forbedre hjemmesiden og din brugeroplevelse. Læs mere om vores brug af cookies og vores privatlivspolitik.