D. 30/4 2019 udbød Gentofte Kommune en kontrakt om at levere ny hjemmeside til Gentofte Kommune. D. 21/6 2019 besluttede kommunen at indgå kontrakt med Kruso, som blev indgået d. 1/10 2019.
Klagenævnet fandt bl.a., at Gentofte Kommune har handlet i strid med principperne om ligebehandling og gennemsigtighed ved at tildele kontrakten til Kruso, da Krusos tilbud ikke opfyldte mindstekravene til teknisk og faglig formåen. Beslutningen om at indgå kontrakt med Kruso A/S annulleres.
Ved udbudsbekendtgørelse nr. 2019/S 084-200785 af 26. april 2019, offentliggjort den 30. april 2019, udbød Gentofte Kommune som offentligt udbud efter udbudsloven en kontrakt om at levere ny hjemmeside til Gentofte Kommune, herunder levering af designkoncept, CMS-platform, support og vedligehold samt videreudvikling. Tildelingskriteriet var ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”.
Ved udløbet af fristen for at afgive tilbud den 31. maj 2019 havde følgende virksomheder afgivet tilbud:
Den 21. juni 2019 besluttede Gentofte Kommune at indgå kontrakt med Kruso, og kontrakt blev indgået den 1. oktober 2019. Den 18. oktober 2019 indgav Eksponent klage til Klagenævnet for Udbud over Gentofte Kommune. Klagen har været behandlet på skriftligt grundlag.
Læs hele afgørelsen her.
Vi bruger cookies til at forbedre hjemmesiden og din brugeroplevelse. Læs mere om vores brug af cookies og vores privatlivspolitik.